Kvalitativní výzkum

Lidi hrozně lžou. Nejvíc sami sobě, ale hodně také v průzkumech. Proto se jich neptáme na NPS nebo nápady, jak zlepšit váš produkt. Mohli byste dopadnout tak, jako ve známém citátu Henryho Forda: „Kdybych se zeptal zákazníků, co chtějí, řekli by, že rychlejšího koně.“ Místo toho musíte jít hlouběji – podívat se na jejich skryté potřeby a úkoly, které potřebují zvládnout (tzv. Jobs-to-be-done).

Stejný názor zastává i legendární Marty Neumeier. Říká, že focus groups nejsou vhodné, když chcete přijít s radikálně novými myšlenkami a inovacemi. Respondenti většinou chtějí víceméně to samé, jen za méně peněz a s více funkcemi.

Lidé ale rádi mluví o sobě, ptejte se proto na jejich život, co mají/nemají rádi a zkoumejte, jak se opravdu chovají. Neptejte se na své produkty a svou firmu. Uslyšíte jen to, co chcete sami slyšet. A tím se řídíme v Content Wizards při online focus groups s naším vlastním nástrojem ChatLab i ve výzkumných rozhovorech. Cílem je objevit univerzální tendence a preference mezi lidmi, kteří už za váš nebo podobný produkt utratili reálné peníze, nikoliv racionalizované pseudopravdy.

Kolik to stojí a jak dlouho to trvá?

Cena online focus group začíná na 50 000 Kč bez DPH za zhruba 20 respondentů a 5 okruhů. K ceně připočtěte i symbolickou odměnu pro respondenty (např. voucher na nákup u vás).

Připravit výzkum zvládneme do 2 týdnů včetně rekrutace respondentů, realizace pak probíhá během dalšího měsíce.

Pošlete nám nezávaznou poptávku

Prozkoumejte také:

Analýza zákaznických dat

Největší studnicí insightů jsou vaše vlastní zákaznická data – třeba z CMS, přímo od zákaznické podpory, personálu z kamenné prodejny, z Google Analyt...

Doplnění daty z trhu

Pokud máte projekt s historií, po analýze vašich zákaznických dat porovnáme zjištění s daty z trhu a s pozicí konkurentů. Nahlédneme do vaší analýzy k...

Kvantitativní výzkum

Kvantitativní výzkum obvykle provádíme pomocí online dotazníků na stávající zákazníky klienta v jeho databázi, nebo na zástupce cílové skupiny, které ...

Obsahová strategie

Řekněme si upřímně, že obsahový marketing není cesta k rychlému zisku a vyžaduje trpělivost a hlavně vytrvalost. Není uměním navymýšlet si desítku sex...

Training týmu a péče o strategii

Tou nejlepší investicí jsou peníze vložené do rozvoje vašeho týmu, aby mohl vámi sledovanou obsahovou strategii dlouhodobě naplňovat a vy nemuseli neu...