Doplnění daty z trhu

Pokud máte projekt s historií, po analýze vašich zákaznických dat porovnáme zjištění s daty z trhu a s pozicí konkurentů. Nahlédneme do vaší analýzy klíčových slov (AKW), nebo vytvoříme aktuální AKW. Pokud máte nový projekt, tak analýzou dat z trhu, AKW a analýzou konkurence začínáme.

Jako první se podíváme do veřejně přístupných statistik a výzkumných projektů 3. stran (např. jiných výzkumných agentur, státních a mezinárodních institucí, mobilních operátorů nebo bankovních domů) které sdružují zajímavá data o celé populaci. Tato data vztáhneme na váš obor podnikání a produkt, pojmenujeme obecné trendy a připravíme hypotézy pro další ověření v detailnějším výzkumu. Použijeme ověřené nástroje na zmapování nejúspěšnějšího obsahu v dané kategorii, abychom stanovili oborový benchmark.

Pak se zaměříme na vaše konkurenty. Vytvoříme mapu jejich positioningu, USPs, claimů, vizuální identity, tone-of-voice i obsahových aktivit. Použijeme nástroje 3. stran pro porovnání návštěvnosti jejich webů, klíčových slov, na která inzerují, médií, které využívají k propagaci a jejich neúspěšnějšího obsahu. Zaregistrujeme k odběru newsletterů konkurence a vydáme se k nim na mystery shopping. Projedeme si recenze a diskuze o konkurentech (i o vás, ať víme, že nenatíráte svou image narůžovo 🙂 a jejich sociální sítě.

Co díky Content Wizards například zjistíte?

  • Jaké jsou možnosti na daném trhu z hlediska oslovení publika a jaká témata na něm rezonují?
  • Jak a zda vůbec zákazníci vyhledávají vaše produkty a služby na internetu?
  • Jaká je vaše pozice mezi konkurenty? Je vhodná, je potřeba ji upravit?
  • Jakou reputací máte vy a vaši konkurenti?
  • Jaké marketingové o obsahové aktivity dělá vaše konkurence a co jí funguje?
  • Jak vyniknout vzhledem k aktivitám a rozpočtu konkurence, stavu trhu a vašim možnostem?

Kolik to stojí a jak dlouho to trvá?

Náročnost se odvíjí od probádanosti vašeho segmentu podnikání. Čím tradičnější, tím více dat je k dispozici, čím inovativnější a novější, tím kreativnější musíme být v dolování dat. Obvykle se ale pohybujeme v jednotkách hodin a relaci 1–2 týdnů. Můžeme účtovat hodinovou sazbou (1100 Kč/hodina bez DPH) nebo rozpočet na analýzu dat z trhu zahrnout do ceny za návrh obsahové strategie.

Pošlete nám nezávaznou poptávku

Prozkoumejte také:

Analýza zákaznických dat

Největší studnicí insightů jsou vaše vlastní zákaznická data – třeba z CMS, přímo od zákaznické podpory, personálu z kamenné prodejny, z Google Analyt...

Kvantitativní výzkum

Kvantitativní výzkum obvykle provádíme pomocí online dotazníků na stávající zákazníky klienta v jeho databázi, nebo na zástupce cílové skupiny, které ...

Kvalitativní výzkum

Lidi hrozně lžou. Nejvíc sami sobě, ale hodně také v průzkumech. Proto se jich neptáme na NPS nebo nápady, jak zlepšit váš produkt. Mohli byste d...

Obsahová strategie

Řekněme si upřímně, že obsahový marketing není cesta k rychlému zisku a vyžaduje trpělivost a hlavně vytrvalost. Není uměním navymýšlet si desítku sex...

Training týmu a péče o strategii

Tou nejlepší investicí jsou peníze vložené do rozvoje vašeho týmu, aby mohl vámi sledovanou obsahovou strategii dlouhodobě naplňovat a vy nemuseli neu...