Analýza zákaznických dat

Největší studnicí insightů jsou vaše vlastní zákaznická data – třeba z CMS, přímo od zákaznické podpory, personálu z kamenné prodejny, z Google Analytics, analytiky sociálních sítí nebo jednoduše z objednávek. Spousta informací se totiž doslova válí na zemi a chytrý stratég je umí využít. Je to samozřejmě cesta, pokud už váš projekt má nějakou historii – pokud je nový, je dobré začít analýzou dat z trhu, kvantitativním výzkumem a pak si hlavní poznatky a hypotézy ověřit sérií rozhovorů nebo kvalitativním výzkumem. Vždy se snažíme vymyslet nejekonomičtější cestu, jak se dostat k potřebným datům a insightům.

Co díky Content Wizards například zjistíte?

  • Jaký je ve vaší zákaznické bázi poměr můžu a žen, věkových kategorií a jaké produkty nejčastěji nakupují?
  • Jaké specifičtější cílové skupiny zákazníků (např. nadšené amatéry vs. profesionály) oslovujete a jak často nakupují?
  • Jaký typ obsahu, který vytváříte, je u publika nejúspěšnější?
  • Jaký je životní (nákupní cyklus) vašeho zákazníka?
  • Jaká je cesta vašeho zákazníka a publika po vašich kanálech a webu?
  • Jaké problémy řeší zákazníci se zákaznickou podporou nebo personálem na pobočce?

Kolik to stojí a jak dlouho to trvá?

Záleží na množství dat, která máte k dispozici, a v jakém jsou stavu. Jejich průzkum pak účtujeme hodinovou sazbou (1100 Kč/hod. bez DPH) nebo analýzu včleníme do rozpočtu celého návrhu obsahové strategie. Obvykle se pohybujeme v jednotkách hodin včetně vyzpovídání zákaznické podpory a personálu, který jedná se zákazníky osobně.

Pošlete nám nezávaznou poptávku

Prozkoumejte také:

Doplnění daty z trhu

Pokud máte projekt s historií, po analýze vašich zákaznických dat porovnáme zjištění s daty z trhu a s pozicí konkurentů. Nahlédneme do vaší analýzy k...

Kvantitativní výzkum

Kvantitativní výzkum obvykle provádíme pomocí online dotazníků na stávající zákazníky klienta v jeho databázi, nebo na zástupce cílové skupiny, které ...

Kvalitativní výzkum

Lidi hrozně lžou. Nejvíc sami sobě, ale hodně také v průzkumech. Proto se jich neptáme na NPS nebo nápady, jak zlepšit váš produkt. Mohli byste d...

Obsahová strategie

Řekněme si upřímně, že obsahový marketing není cesta k rychlému zisku a vyžaduje trpělivost a hlavně vytrvalost. Není uměním navymýšlet si desítku sex...

Training týmu a péče o strategii

Tou nejlepší investicí jsou peníze vložené do rozvoje vašeho týmu, aby mohl vámi sledovanou obsahovou strategii dlouhodobě naplňovat a vy nemuseli neu...