Pokud máte projekt s historií, po analýze vašich zákaznických dat porovnáme zjištění s daty z trhu a s pozicí konkurentů. Nahlédneme do vaší analýzy klíčových slov (AKW), nebo vytvoříme aktuální AKW. Pokud máte nový projekt, tak analýzou dat z trhu, AKW a analýzou konkurence začínáme.
Jako první se podíváme do veřejně přístupných statistik a výzkumných projektů 3. stran (např. jiných výzkumných agentur, státních a mezinárodních institucí, mobilních operátorů nebo bankovních domů) které sdružují zajímavá data o celé populaci. Tato data vztáhneme na váš obor podnikání a produkt, pojmenujeme obecné trendy a připravíme hypotézy pro další ověření v detailnějším výzkumu. Použijeme ověřené nástroje na zmapování nejúspěšnějšího obsahu v dané kategorii, abychom stanovili oborový benchmark.
Pak se zaměříme na vaše konkurenty. Vytvoříme mapu jejich positioningu, USPs, claimů, vizuální identity, tone-of-voice i obsahových aktivit. Použijeme nástroje 3. stran pro porovnání návštěvnosti jejich webů, klíčových slov, na která inzerují, médií, které využívají k propagaci a jejich neúspěšnějšího obsahu. Zaregistrujeme k odběru newsletterů konkurence a vydáme se k nim na mystery shopping. Projedeme si recenze a diskuze o konkurentech (i o vás, ať víme, že nenatíráte svou image narůžovo 🙂 a jejich sociální sítě.
Co díky Content Wizards například zjistíte?
- Jaké jsou možnosti na daném trhu z hlediska oslovení publika a jaká témata na něm rezonují?
- Jak a zda vůbec zákazníci vyhledávají vaše produkty a služby na internetu?
- Jaká je vaše pozice mezi konkurenty? Je vhodná, je potřeba ji upravit?
- Jakou reputací máte vy a vaši konkurenti?
- Jaké marketingové o obsahové aktivity dělá vaše konkurence a co jí funguje?
- Jak vyniknout vzhledem k aktivitám a rozpočtu konkurence, stavu trhu a vašim možnostem?