Největší studnicí insightů jsou vaše vlastní zákaznická data – třeba z CMS, přímo od zákaznické podpory, personálu z kamenné prodejny, z Google Analytics, analytiky sociálních sítí nebo jednoduše z objednávek. Spousta informací se totiž doslova válí na zemi a chytrý stratég je umí využít. Je to samozřejmě cesta, pokud už váš projekt má nějakou historii – pokud je nový, je dobré začít analýzou dat z trhu, kvantitativním výzkumem a pak si hlavní poznatky a hypotézy ověřit sérií rozhovorů nebo kvalitativním výzkumem. Vždy se snažíme vymyslet nejekonomičtější cestu, jak se dostat k potřebným datům a insightům.
Co díky Content Wizards například zjistíte?
- Jaký je ve vaší zákaznické bázi poměr můžu a žen, věkových kategorií a jaké produkty nejčastěji nakupují?
- Jaké specifičtější cílové skupiny zákazníků (např. nadšené amatéry vs. profesionály) oslovujete a jak často nakupují?
- Jaký typ obsahu, který vytváříte, je u publika nejúspěšnější?
- Jaký je životní (nákupní cyklus) vašeho zákazníka?
- Jaká je cesta vašeho zákazníka a publika po vašich kanálech a webu?
- Jaké problémy řeší zákazníci se zákaznickou podporou nebo personálem na pobočce?