Lidi hrozně lžou. Nejvíc sami sobě, ale hodně také v průzkumech. Proto se jich neptáme na NPS nebo nápady, jak zlepšit váš produkt. Mohli byste dopadnout tak, jako ve známém citátu Henryho Forda: „Kdybych se zeptal zákazníků, co chtějí, řekli by, že rychlejšího koně.“ Místo toho musíte jít hlouběji – podívat se na jejich skryté potřeby a úkoly, které potřebují zvládnout (tzv. Jobs-to-be-done).
Stejný názor zastává i legendární Marty Neumeier. Říká, že focus groups nejsou vhodné, když chcete přijít s radikálně novými myšlenkami a inovacemi. Respondenti většinou chtějí víceméně to samé, jen za méně peněz a s více funkcemi.
Lidé ale rádi mluví o sobě, ptejte se proto na jejich život, co mají/nemají rádi a zkoumejte, jak se opravdu chovají. Neptejte se na své produkty a svou firmu. Uslyšíte jen to, co chcete sami slyšet. A tím se řídíme v Content Wizards při online focus groups s naším vlastním nástrojem ChatLab i ve výzkumných rozhovorech. Cílem je objevit univerzální tendence a preference mezi lidmi, kteří už za váš nebo podobný produkt utratili reálné peníze, nikoliv racionalizované pseudopravdy.